Status filmu jako dzieła sztuki jest tu sprawą drugorzędną, co wcale nie znaczy, że utwory spod znaku clnema-yeęite i direct cinema nie posiadają żadnych walorów estetycznych. Właśnie estetyczne rezultaty obu tych kierunków musiały.być frapujące, skoro w dalszym rozwoju formacji kina autorskiego doszło do zbliżenia i swoistej wymiany ról artysty filmowego i realizatora świadczy o ttakiej koincydencji między innymi praktyka nieustannego zde-J rzania pierwiastków fikcji i niefikcji oraz kojarzenia „stopnia zerowego”stylu filmowego z momentami jego wyrazistej indywidualizacji. Za przykład mogą posłużyć dzieła: Polańskiego („Nóż w wodzie”, ,.Wstręt”, ..Matnia”,„Dziecko Rosemary”), Bergmana („Tam, gdzie rosną poziomki”, „Persona”.„Szepty i krzyki”) i Felliniego (zwłaszcza „Słodkie życie”, nowela z „Trzech kroków w szaleństwo” i „Rzym”).
Dodane dnia Listopad 19th, 2013 przez Ewelina Jarocka
STATUS FILMU

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )